sâmbătă, 21 mai 2011

Mici detalii 2

Liviu Jicman se intreba recent cand trebuia inaugurat Pasajul Basarab. Eu am mai spus asta si simt ca trebuie sa repet: nu cred ca se va inaugura pana nu va fi rezolvata o eroare de proiectare care nu permite coborarea in siguranta de pe pod pe breteaua de legatura cu cartierul Giulesti. O repet caci am mai spus-o comentand un articol al prietenului Hungry Mole de la Simply Bucharest. In plus, desi podul e complex, spectaculos si util (desi mai util era sa se faca de banii astia o gara noua pe un amplasament mai la vest care sa permita rezolvarea de trafic la sol), totusi sunt detalii lasate la voia intamplarii mai peste tot. Vorbesc aici despre scurgerile de apa care se fac la sol, la radacina pilelor. Cine m-a mai vizitat isi aminteste ca spuneam ca acest detaliu era obligatoriu rezolvat "tout a l'egout" in urma cu peste 100 de ani, in Bucurestiul burghezo-mosieresc.


Astea vor genera ape baltite local, imbibarea solului, inghet-dezghet ... stiti ce urmeaza. Apele sunt conduse cand cu burlane dintr-o tabla tratata si vopsita crem sau gri, cand cu burlane ordinare din tabla zincata ce vor rugini anul viitor. In unele locuri sunt preluate apele iar in altele sunt lasate inca la picatura fix deasupra drumului, in asteptarea ploilor si inghetului si a formarii turturilor.


Intr-un loc, aparent amenajat in extremis, pe unde se iese de la IDM Basarab, exista o scurgere-capcana pentru trecatorii ce vor incerca ingustul trotuar de acolo. Nu prea ar fi rost de pietoni acolo insa acolo este trecerea de pietoni ce pleaca dinspre Brico Orhideea. Chiar in axul bretelei auto de iesire de la IDM Basarab !


Astea ar fi mici detalii de neglijenta. Nu le-am inventariat pe toate caci nu sunt eu dirigintele de santier. Oare cat incaseaza dirigintele de santier la o astfel de investitie? Insa cel mai de neinteles mi se pare rezolvarea coborarii de pe pod catre Giulesti-Crangasi. Din doua benzi dinspre Calea Plevnei nu ramane decat una la modul cel mai conflictual si periculos.


Deja acolo s-au pus balize de deviere si anulare a benzii 1 caci daca nimeresti acolo cand in paralel se afla si un 178 atunci ai fi bagat-o pe maneca. Sau pe bordura liniei de tramvai. Oricum peretele bombat al bretelei de coborare parca ti-ar fi raschetat oglinda retrovizoare dreapta. Iar breteaua respectiva are un unghi de coborare mare, combinat cu o bucla de racord abrupt facuta si care te arunca direct in fluxul de trafic. Acest flux de coborare deocamdata nu poate exista caci ar trebui intai anulat trotuarul, scos stalpul, daramat cel putin anexa sediului Politiei CF.


In final, pentru siguranta si fluenta traficului, cred ca nu va fi scapare pentru aceasta cladire interbelica iar ea va trebui demolata. Sau macar mutata. Iar daca ma intrebati pe mine eu cred ca ar trebui data jos si refacuta si breteaua de coborare, cu o panta mai mica si o curba mai larga. Pe o suma modica, din suplimentarile fabuloase fata de costurile de constructie estimate in proiect ...

9 comentarii:

  1. eu zic sa te pregatesti pentru ca e clar ca poti sa ai exclusivitate pe multe accidente in zona...doar sa pregatesti aparatul foto si o sa faci o groaza de bani :))

    RăspundețiȘtergere
  2. pai daca s-ar da drumul ar fi suficient sa-mi pun o camera in vechiul castel de apa. cred ca as avea 3-4 pe zi :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Neglijenta, nestiinta sau intentie? Oricum ar fi, exista vreo cale legala pentru ca responsabilii de acest proiect sa fie cumva trasi la raspundere?

    RăspundețiȘtergere
  4. @Marius: Ave si bine ai venit in trupa bloggerilor de nisa! E vorba de neglijenta a proiectantului si de neglijenta a beneficiarului care in acest caz a si emis autorizatia de construire. Adevarul ca nu stiu daca asa e proiectul sau e o greseala de executie - nu cred, ar fi prea mare. Primaria ar trebui sa ceara rectificarea solutiei de trafic acolo. S-ar putea face printr-o bucla mai larga eventual, care sa coboare in acea iesire de serviciu de la IDM, asta ar salva politia CF si s-ar putea face pe un teren care e neconstruit. Alti bani alta distractie. Asa nu ar trebui sa ramana desi vad ca (trecand azi pe acolo) s-au hotarat sa scoata balizele, sa prelungeasca bordurile separatoare si sa renunte la una dintre benzile venind din Plevnei. O sa dea cu niste dungi pe asfalt acolo ca in cazul bretelei ce duce, pe langa coborarea de pe pod, catre Cotroceni. Si acolo, din doua benzi au lasat una, nu m-am prins inca de ce. In legatura cu conducerea apelor ... aici situatia e hilara de-a dreptul. N-am pozat toate balbele insa pot sa spun ca TOATE scurgerile colectate cu burlane se termina la picioarele pilelor direct la pamant, fara nicio posibilitate aparenta de canalizare. La un asemenea proiect amplu acest detaliu e pur si simplu idiot. Daca n-ai ce face la inceput de activitate si daca tot pare ca esti intr-un fel de vacanta intre liceu si facultate, te invit sa faci un articol pe tema asta. Iata prima ta leapsa din blogosfera! :) Sper sa ma citezi cu link! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. @Marius: "Adevarul E ca nu stiu ..." Nu-mi dau seama de ce nu s-a tastat "e". Dar profit de corectura ca sa-ti sugerez, daca te prinzi in leapsa, sa cauti pe net la www.pmb.ro evolutia planurilor de urbanism care au stat la baza proiectului acestui pasaj!

    RăspundețiȘtergere
  6. @Adrian
    Liceul l-am terminat in 2004 si facultatea in 2008, problema este ca oarecum regret ca n-am continuat cu studiile de arhitectura, la facultatea de profil, dupa cele liceale de la Colegiul de Arthitectura Socolescu si ca am ales Istorie-Relatii Internationale. In toamna aceasta sau in cea viitoare probabil ca voi fi "boboc" mai trecut :)
    Cred ca am sa ma prind in aceasta leapsa, dar nu stiu cat de curand. Pana atunci, inca din prima zi de viata a blogului meu, cel al dvs figureaza la "va recomand".

    RăspundețiȘtergere
  7. @Marius: o specializare frumoasa asta cu istorie si relatii internationale. cu conditia sa poata fi fructificata cumva in sistemul miniterului de externe ... Succes in chestiunea cu bobocul!
    Si multumesc pentru aprecierea manifestata prin recomandarea de pe blog!

    RăspundețiȘtergere
  8. Chestia cu burlanele la baza pilelor e ceva normal la noi. La fel e si la pasajele din Baneasa-Carrefour. Atita pot, atita fac. Din pacate.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Sandman: sunt onorat pentru atentia aratata blogului. Multumesc si pentru semnalarea detaliului de acolo. Nu l-am remarcat caci de obicei trec peste cocoase iar cand trec pe dedesubt sunt prea cu ochii in patru la cedarea trecerii sau la cei care nu cedeaza trecerea. Am sa ma uit cu atentie data viitoare.

    RăspundețiȘtergere