miercuri, 8 iunie 2011

Articol de cativa lei ... a la Raiden

Sunt deja de traditie articolele lui Raiden privind leii prezenti pe diverse fatade Bucurestene. Pentru ca ultimul a fost publicat taman cand eram plecat putin din tara, am urmarit sa gasesc cateva exemplare prin coclaurii pe unde am umblat. Am gasit si un dragon in situatia in care Marius Imperator se apuca de colectionat dragoni, dupa cum a spus el insusi. Iata capturile facute, intr-o ordine aleatoare:


Acestia au fost niste lei de prin Budapesta, destul de prin preajma garii.

Ce se vede mai sus este de pe o fatada din Munchen, aproape de primarie.


A fost mai sus un fragment al fatadei Gare de Lyon din Paris cu niste lei care vomita ghirlande.

Am prezentat un fragment de fatada bogata de pe Rue de la Republique din Avignon care are mai multi lei care incadreaza cate un mascheron. Mie mi-a placut mai mult asta caci seamana cumva cu Einstein care trebuie sa-l fi avut ca stramos pe Asterix ... Tot din Avignon urmeaza imaginile de mai jos:


Dupa acest leu care marcheaza capatul fatadei am mai gasit si ceva spectaculos pe o fatada din piatra a cladirii unui conservator renascentist aflat peste drum de Palais des Papes:



Aici intervenea dragonul lui Marius. Marturisesc ca mai am unul, foarte frumos realizat, un bronz mare agatat pe o scena dintr-un colt al primariei din Munchen dar aia e o poza de care mi-e jena cum a iesit si n-am s-o pun ...
Urmeaza un "pachetel de problemute" din Arles:




Inchei prin a arata cativa lei care se afla pe fatada primariei din Lyon si pe uriasa fatada a palatului de justitie din Lyon precum si unii pierduti pe niste usi din lemn frumos lucrate:







Din ce am vazut eu pe fereastra trenului la dus si la intors, bag seama ca noi romanii nu cred ca ne mai facem bine vreodata ...

2 comentarii:

  1. Poate că nu ne mai facem bine pentru că nu ne ştim binele.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Bibliotecaru: daca nu stim ca aruncatul gunoaielor la intamplare, peste tot, nu e bun atunci inseamna ca e iremediabil. Totul in Ungaria si in restul tarilor pare pus in ordine si ingrijit numai la noi e parloaga. Si asta nu tine de sistemul administrativ ci de ce avem noi in tartacuta. De aceea nu-mi fac sperante pentru un vitor mai bun.

    RăspundețiȘtergere